Monday, December 15, 2008

blue

6 comments:

JM said...

Very nice composition and reflection too. What fish are those? They look like 'Oscars' seen from the top.

benludin said...

JM,tq.Its called TILAPIA...:)

JM said...

Thanks, I know Tilapia but they seem to be darker. Maybe those are some kind of albino form.
Answering to your question, the camera I use is a very basic Sony Cybershot... :-)

ubilepih said...

There are 2 kind of Tilapia...the red one having more cormercial value in malaysia..fish farmer are more intrested in breeding the red one

mahat manaf said...

This refresh my memory....

Tahun lepas 2009, bulan puasa...kami nak balik ke Lepih..masa tu jalan jam giler...semua nak balik kampung berhari raya..

Bila sampai Raub..time untuk berbuka .. kami anak beranak berhenti di suatu restoran sebelum pekan Raub..

Ramai juga orang nak berbuka puasa di restoran ni..kami pun memesan lah ikan talapia..masakan "sweet sour"

Habis makan..mintak bill nak bayar...

mak oooiiii..ikan talapia yang kami makan sekor RM 60.00 (enam puluh ringgit)..

aduhh..kopak aku..dah lah keesokan nya hari raya....

taubat..tak nak makan lagi di tempat tu ...

benludin said...

encik mahat,
-maaf baru terjumpa komen encik. puas saya cari komen ini utk entri yg mana satu (recent comments punya gadget plak rosak.now dah ok).. :)
- rasanya restoran tu mmg amik kesempatan.masa raya tau je la kan. ramai konvoi dari kl nak balik ke lipih atau kelantan. masa tu la tokey balun. ah...raban!!!